طرز تهیه راز پخت یک کیک شکلاتی بی نظیر: سفری به دنیای طعم و عطر

به گزارش مجله سرگرمی، کیک شکلاتی، دسری محبوب و کلاسیک که در هر گوشه‌ای از دنیا طرفداران خاص خود را دارد. طعم دلنشین و بافت لطیف آن، هر ذائقه‌ای را به تسخیر خود درمی‌آورد. اما راز پخت یک کیک شکلاتی بی‌نظیر چیست؟ در این مقاله، با هم به سفری در دنیای طعم و عطر می‌رویم و ضمن آموزش طرز تهیه‌ی ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین کیک شکلاتی، به خواص شگفت‌انگیز مواد اولیه‌ی آن نیز خواهیم پرداخت.

طرز تهیه راز پخت یک کیک شکلاتی بی نظیر: سفری به دنیای طعم و عطر

برای مطالعه بیشتر با nicepatogh.ir: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.

 اگر می خواهید خودتان دست به کار شوید و در خانه کیک درست کنید بهتر است از کیک های ساده و خوشمزه آغاز کنید. کیکی که در ادامه دستور آن را آورده ایم به امکانات خاصی احتیاج ندارد و با همین مواد ساده ای که در سوپرمارکت های اطراف خانه است به راحتی درست می گردد.

مواد اولیه برای 4 نفر

ماده اولیهمقدار
تخم مرغ4 عدد
شکر1 پیمانه
روغن½ پیمانه
شیر½ پیمانه
آرد2 پیمانه
پودر کاکائو½ پیمانه
بکینگ پودر1 قاشق مرباخوری
وانیلبه مقدار دلخواه

 

مواد اولیه گاناش:

ماده اولیهمقدار
خامه صبحانه250 گرم
شکلات250 گرم
کره1 قاشق غذاخوری

 

راهنمای پخت

تخم مرغ ها نباید سرد باشند. صبر کنید تا به دمای محیط برسند. بعد آنها را با شکر و وانیل حدود شش تا هفت دقیقه هم می زنیم تا کرمی و کشدار شوند. بعد شیر و روغن را اضافه می کنیم و در این حد که مواد با هم مخلوط شوند، هم می زنیم. حالا نوبت اضافه کردن بقیه مواد است که طی دو مرحله با الک کردن این کار را انجام می دهیم و با لیسک مخلوط می کنیم و در قالب می ریزیم. دمای فر را روی 180 درجه تنظیم کنیم و اجازه بدهید کیک حدود 35 تا 40 دقیقه در فر بماند.

تا وقتی کیک درست گردد، می توانیم برویم سراغ گاناش. گاناش همان روکش شکلاتی روی کیک است که باعث زیبایی و خوشمزه تر شدن کیک می گردد. برای تهیه گاناش، خامه صبحانه را گرم می کنیم در حدی که بتواند شکلات ها را درون خودش حل نماید. آن را از روی شعله برمی داریم و شکلات و کره را اضافه می کنیم. اگر شکلات هایتان را از قبل به قطعات کوچک تر خرد نموده باشید، کارتان سریع تر پیش می رود.

وقتی گاناش یکدست شد به ظرف دیگری انتقال می دهیم و در یخچال می گذاریم تا کمی خنک و غلیظ گردد. بعد به دلخواه کیک را با آن تزئین می کنیم. بعد از پختن کیک و زمانی که دیگر داغ نبود آن را با چاقو از عرض به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. با یاری یک فرچه بین لایه ها را کمی شیر می زنیم سپس مقداری از گاناش را بین دو لایه می گذاریم. اگر قیف و ماسوره دارید می توانید روی لایه بالایی را با گاناش تزئین کنید. اگر هم این وسایل را نداشتید گاناش را خیلی ساده روی لایه اول بریزید. می توانید دور کیک را هم با گاناش بپوشانید. یا مثلا روی کیک را با بیسکویت، میوه یا تکه های شکلات تزئین کنید. در نهایت هم برای زیباتر شدن کار می توانید کمی پودر کاکائو روی کیک الک کنید.

برای پختن این کیک لزوما احتیاجی به فر ندارید. اگر اجاق گازتان بدون فر است می توانید این کیک را به راحتی روی اجاق گاز هم درست کنید.

نکات تکمیلی:

  1. آرد: آرد، ماده‌ی اصلی و پایه‌ی هر کیکی است. در این دستور از آرد گندم استفاده می‌شود که سرشار از فیبر، ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی مانند آهن و منیزیم است. فیبر موجود در آرد به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و ویتامین‌های گروه B برای سلامت سیستم عصبی و تقویت حافظه مفید هستند.

  2. شکر: شکر، طعم شیرین و دلچسبی به کیک می‌دهد. اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد شکر می‌تواند مضر باشد. سعی کنید از شکر قهوه‌ای یا شکر نارگیل به جای شکر سفید استفاده کنید که علاوه بر طعم بهتر، خواص بیشتری نیز دارند.

  3. تخم مرغ: تخم مرغ، یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی است که پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن را تامین می‌کند. در این دستور از تخم مرغ برای لطیف شدن بافت کیک و ایجاد رنگ طلایی آن استفاده می‌شود.

  4. روغن: روغن، به نرم شدن و مرطوب شدن بافت کیک کمک می‌کند. در این دستور می‌توانید از روغن‌های گیاهی مانند روغن آفتابگردان یا روغن هسته‌ی انگور استفاده کنید.

  5. شیر: شیر، طعم و رطوبت کیک را افزایش می‌دهد. شیر همچنین منبع خوبی از کلسیم و پروتئین است که برای سلامت استخوان‌ها و عضلات مفید هستند.

  6. پودر کاکائو: پودر کاکائو، طعم و رنگ شکلاتی به کیک می‌دهد. پودر کاکائو سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

  7. بکینگ پودر: بکینگ پودر، ماده‌ی ورآورنده‌ی کیک است که به پف کردن و حجیم شدن آن کمک می‌کند.

  8. وانیل: وانیل، طعم و عطر دل‌انگیزی به کیک می‌دهد.

  9. نمک: نمک، طعم مواد را متعادل می‌کند و به خوشمزه‌تر شدن کیک کمک می‌کند.

  10. شکلات (اختیاری): برای تزیین کیک می‌توانید از شکلات رنده شده یا گاناش شکلاتی استفاده کنید. شکلات تلخ، سرشار از آنتی‌اکسیدان است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

سخن پایانی:

با پخت این کیک شکلاتی ساده و خوشمزه، می‌توانید از طعم بی‌نظیر آن در کنار خانواده و دوستان خود لذت ببرید. به یاد داشته باشید که می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خودتان، در مواد اولیه‌ی این دستور تغییراتی ایجاد کنید و از طعم‌های مختلف لذت ببرید. نوش جان!

انتشار: 26 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 147298

به "طرز تهیه راز پخت یک کیک شکلاتی بی نظیر: سفری به دنیای طعم و عطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه راز پخت یک کیک شکلاتی بی نظیر: سفری به دنیای طعم و عطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید